the header image
Doe de VrijMiLo!

Doe de VrijMiLo!

0 Share

Doe de VrijMiLo!

Een van mijn favoriete momenten om te lopen is vrijdagmiddag. Nog net even voor het weekend de week eruit lopen. Meestal doe ik een korter rondje van 6 a 7 km. Maar het zorgt altij ...

Een van mijn favoriete momenten om te lopen is vrijdagmiddag. Nog net even voor het weekend de week eruit lopen. Meestal doe ik een korter rondje van 6 a 7 km. Maar het zorgt altijd voor een goed gevoel voor het weekend!

Weekafsluiter

De VrijMiLo (Vrijdag Middag Loop) dus. Het is de perfecte afsluiter voor een werkweek. Of het een goede of slechte week was, dat maakt niet uit. Wel bepaalt het voor een deel mijn mate van inspanning. Tijdens het lopen vat ik de week nog even samen en bedenk ik vast het plan voor na het weekend. Een rustige loop na een goede week werkt ontspannend. En eventuele frustratie ren ik er letterlijk uit door me te focussen op segmenten en korte stevige intervallen. Zo verwerk ik mijn week en ga ik vol endorfine het weekend in!

VrijMilo komt voor de VrijMiBo

Daarnaast is de VrijMiLo een mooie voorbereiding op de eventuele VrijMiBo (borrel). Ik trek zonder schuldgevoel een biertje open. Zelfs de (ongezonde) borrelhapjes smaken me beter na de VrijMiLo. Nog een laatste voordeel: bij een hardloopwedstrijd op zondag kun je de vrijdagmiddag gebruiken als laatste voorbereiding. Nog even een rustig rondje om de onrust te bedwingen die me voor een wedstrijd vaak overkomt.

Ideeën voor een korte VrijMiLo:

  • Korte fartlek training van max 6 a 7 km
  • Rustig loopje voor een wedstrijd op zondag – max 5 km
  • Samen met collega(‘s) op pad
  • Van werk naar huis
  • 5 km progressief – begin rustig en bouw snelheid op per km
Arjen Kroder is freelance Project Manager/ Scrum Master en richt zich met name op de ontwikkeling van digitale tools en platforms. Hij loopt sinds 2012 en heeft in 2015 zijn eerste marathon uitgelopen. Arjen is een Strava-addict en segmentenjager.

Geef een reactie

Close
%d bloggers liken dit: